min fredag (igår)

shululu! igår var fredag, det var väl sådär . jag gick ju i skolan och sådär, det var ganska kul. vi har ett nytt " case " . det är så vårat arbetssätt kallas. vi jobbar med alla ämnen tillsammans. eller max 3 ämnen tillsammans. det är jättekul! i vårat case som vi har nu jobbar vi med ämnerna historia A och B , samhällskunskap A och filosofi A. jag tycker om historia & sam. så det kommer bli jättekul. vi arbetar nu om andra världskriget, och de är faktiskt jäkligt intressant! när man läser om andra världskriger och så blir man nästan sugen på att göra lumpen. inte själva saken att döda, utan att liksom kriga. det är själv känslan att lära sig hantera ett vapen och att vara ute i skogen, typ.haha kanske låter töntigt men kan inte beskriva med ord bättre. men nog om skolan, den är ju så himla tråkig jämt, eller ? =)

på kvällen åkte jag och madde till tungelsta till hennes killa för att göra oss iordning för fest. men vi var ashungriga så vi gick ner på Vaskos, en pizzeria i tungelsta. där satt vi och käkade pizza med håkan, kim, pierre, tommy och pierres föräldrar. vi hade faktiskt jättetrevligt där. det var kul att det var helt fullt på Vaskos, de brukar inte vara några alls där. efter det gick vi hem till pierre (maddes kille) och gjorde oss iordning. efter det gick vi över till persson ( en ökänd tungelstabo som heter fredrik men kallas persson ) som hade chillkrök typ. jag kände ju alla där med det var inte så roligt tycker jag. det var kul och träffa allt folk som man inte hade träffat på ett tag som tex, persson, bobby, natta & mickaela. madde tyckte det var skitkul där så hon stannade kvar, medans jag åkte till jordbro och träffade mina andra kompisar. vi hade astrevligt tillsammans, hade saknat dom. det ända som jag störde mig på den kvällen var att inte madde följde med, som hon hade lovat! hon stannar alltid kvar i tungelsta när hon lovat att följa med till mina polare. men,men .. pallar inte bry mig.

nu sitter jag hemma och ska ta en dusch och göra mig iordning för vi ska få
hem gäster till mamma. peter, mammas kille fyllde år i onsdags så hans föräldrar &
barn kommer hit idag och ska fira honom . men jag kanske skriver sen när jag vet vad jag ska hitta
på ikväll .
 

jag & madde igår kväll innan utgång


lots of love, anna ekström

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0