derby igår!

igår var jag på derbyt hammarby - djurgården på råsunda med emmy. det var så sjuuuukt roligt! matchen började 20:00 och jag slutade skolan vid 16:00! så emmy & jag hade panik, tidsoptimister som vi är så hade vi bråttom! vi åkte först och tog up biljetterna på ticket i globen. efter det käkade vi på donken med madde som gjorde oss sällskap. vi käkade en chicken wrap och en liten cola. sedan tog vi bussen från gullmarsplan mot årstaberg och sprang upp till emmys mamma som bor precis vid årsta skolan och hämtade en tjocktröja. efter det tog vi bussen tillbaka till gullmars och därifårn åkte vi till centralen. där böt vi till tåg mot akalla och hoppade sedan av vid solna centrum.

framme i solna var vi ca 2 timmar tidiga, för första gången någonsin! vi brukar alltid komma 5 min innan matchen börjar. så vi köpte en korv i nått stånd och satte oss och solade på några parkbänkar.

matchen var den bästa på lääänge! bajen spelade skitbra och klacken var super . matchen slutade iaf med att bajen (såklart) vann med 3-1 mot djurgården!!!!!!!!! sista minuterna av matchen kunde man se hur djurgårdsklacken började röra på sig, SOPOR! dom visste att bajen skulle ta hem det här, så dom drog. och de hade inte mycket till "klack" heller, om men ens kan kalla de så . bajenklacken var minst 2 gånger större! det var sjukt bra drag iaf, vi skrek och hejade så vi höll på att tappa rösten. men nu lär det dröja innan nästa match, har inga pengar :/ men bajen har iaf nästa match på torsdag mot göteborg om jag inte är helt ute och cyklar..men jag och emmy ska gå på nästa derby mot AIK iaf, men de är nästa månad .

men nu ska jag & emmy gå på lunch men ni får ha det så bra så länge!



som vanligt kastade bajenfansen in bananer på djurgårdens målvakt
                                                    dembo touray


lots of love, anna ekström


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0